icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Consumentenbond.nl

Inloggen

De beste mobiele provider

Elk kwartaal vergelijken we mobiele providers. Onze panelleden melden storingen en geven aan hoe tevreden ze zijn over hun provider. Welke provider komt er als Beste uit de Test in het derde kwartaal van 2022? 
Stefan Vrijdag

Stefan Vrijdag , Expert Elektronica Bijgewerkt op: 15 november 2022

smartphone-straat

Beste mobiele provider uit de Test

Simyo krijgt een 8,6 in ons laatste onderzoek en is Beste uit de test. Daarmee is Ben zijn koppositie weer kwijt. De klanten van Simyo geven hoge oordelen voor hun internetverbinding. Er worden weinig storingen gemeld. Ook hebben klanten weinig last van traag internet. 

Dit kwartaal zijn er relatief veel klanten die administratieve problemen melden. Het gemiddelde in de test is 1,4%. Simyo zit daar met 1,8% behoorlijk boven. Bij administratieve problemen gaat het bijvoorbeeld om een simkaart die niet werkt, problemen met inloggen of een onterecht afgeschreven bedrag van de bankrekening. 

Testresultaten per mobiele provider

Wat zegt ons panel over jouw mobiele provider? Bekijk de testresultaten per provider.

Lees meer over hoe wij testen en wat Beste uit de Test inhoudt.

Storingen en problemen

Hoe vaak melden onze paneldeelnemers problemen met bellen, sms'en en internet? Hoe zit het met de service?

Deel jouw ervaring over je provider

Providers kunnen van alles beloven, maar de ervaringen van 8000 panelleden zeggen natuurlijk veel meer. Wil jij ook je ervaringen delen met anderen? Meld je dan aan voor ons Consumentenbond Panel. Kies bij het aanmelden voor de optie: 'Mobiele provider monitor'.

Schrijf je in voor onze gratis e-mails

Blijf op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
In onze privacyverklaring lees je hoe we omgaan met je persoonsgegevens en e-mails voor je personaliseren. Afmelden kan altijd.